Monday, October 19, 2009

Μόλις κυκλοφόρησε...

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

Στα διηγήματα της συλλογής Μεσημβρινές Συνευρέσεις, η Εύα Στάμου, με βλέμμα διαπεραστικό και όλες τις αισθήσεις της σε επιφυλακή, εξερευνά τα όρια του ερωτισμού, τα κίνητρα, την πρακτική και τις συνέπειές του. Είτε ως μέσο προσέγγισης του άλλου, είτε ως έξοδος κινδύνου από το σκοτεινό εγώ, η σεξουαλικότητα αποδίδεται στις μικρές αυτές ιστορίες με λόγια απλά, χαμηλόφωνα και μέσα σε ένα μεσημβρινό ημίφως, πίσω από παράθυρα κλειστά. Η ερωτική πράξη γίνεται ένας τόπος, στον οποίο οι επισκέπτες προσέρχονται ο καθείς με τις αποσκευές του: την ελπίδα, το φόβο, την αγάπη, καταστάσεις που ενώνουν κάποτε τους ανθρώπους σε «αυτά τα περίεργα δικέφαλα πλάσματα», όπως λέει κάπου ο Τσαρλς Μπουκόφσκι για τους εραστές.

8 διηγήματα για τη σαρκική επαφή, τη φαντασίωση και την απελπισία.
8 διηγήματα για τον έρωτα, για την ανάγκη, για τη μοναξιά.

17 comments:

Yannis Zabetakis said...

η σαρκική επαφή είναι έρωτας?

η φαντασίωση είναι αληθινή ανάγκη?

η απελπισία οδηγεί στη μοναξιά!

[παίζοντας με τις τελευταίες 2 φράσεις]

θα το ρουφήξω και θα σου ...πω :)

φιλιά

cynical said...

Καλο ταξιδι στο καινουργιο σου βιβλιο!

Mike said...

Καλησπέρα. Καλή ... σταδιοδρομία εύχομαι αγαπητή Εύα στο νέο σου βιβλίο. Με την πρώτη ευκαιρία θα το προμηθευτώ.

Greek Rider said...

Εύχομαι καλή επιτυχία στην πορεία της έκδοσης!

Eva Stamou said...

Σας ευχαριστώ θερμά όλους για τις ευχές και τις ευγενικές σκέψεις.

katrine said...

Σαρκική επαφή, έρωτας και απελπισία!! Το ένα αγκαλιά με το άλλο!!

Το πήρα το βιβλίο, το έχω στα αγαπημένα να το διαβάσω.Εύχομαι και είμαι σίγουρη πως θα ομορφοταξιδέψει:))
Αν το παρουσιάσετε η υπογραφή σας θα το σφράγιζε!!
Καλημέρα

Eva Stamou said...

@katrine

Θα χαρώ πολύ να σε γνωρίσω στην παρουσίαση του βιβλίου-θα υπάρξει ανακοίνωση όταν ο εκδοτικός οίκος οριστικοποιήσει την εκδήλωση. Θα χαρώ πολύ επίσης να μάθω την άποψή σου για τα διηγήματα όταν ολοκληρώσεις την ανάγνωση του βιβλίου.

Πολλά φιλιά.

Κωνσταντίνος Κόλιος said...

'Είτε ως μέσο προσέγγισης του άλλου, είτε ως έξοδος κινδύνου από το σκοτεινό εγώ'

Δε νομίζω να υπάρχει τίποτα πιο διαπλεκόμενο και με τόσες ασαφείς διαχωριστικές γραμμές -όσο αφορά τις σχέσεις - απ' το παραπάνω σημείο που θίγουν τα διηγήματά σου.

Σε έναν κόσμο σχέσεων όπου όλα βαπτίζονται έρωτας με τη λογική του μεσαίωνα όπου το κρέας βαπτίζονταν ψάρι και τρώγονταν...

Καλοτάξιδο και εύχομαι οι αξιότιμοι κύριοι εκδοτικοί μηχανισμοί να μου επιτρέψουν να το βρω σχετικά εύκολα:)

Α, εγώ το παράπονό μου θα το πω...:)

Eva Stamou said...

@Κωνσταντίνος Κόλιος

Κωνσταντίνε, σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. Ελπίζω να βρεις το βιβλίο εύκολα στα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Θεσσαλονίκης. Θα χαρώ να μάθω τις εντυπώσεις σου αφού ολοκληρώσεις την ανάγνωση.

Καλό βράδυ.

Θεόδωρος Γρηγοριάδης said...

Εύα, καλή επιτυχία!

Eva Stamou said...

@Θεόδωρος Γρηγοριάδης

Σε ευχαριστώ πολύ Θόδωρε. Το νέο σου βιβλίο θα μου κρατήσει συντροφιά το σαββατοκύριακο.

εργδημεργ said...

Καλοπώλητο!

Υγ: Εύα, με αφορμη μία ανάρτηση δικη μου για το τελευταίο βιβλίο του Dan Brown, θα ήθελα να δω ποστάκι σου με θέμα:

Το γιατί όσοι ήρωες μυθιστορημάτων λύνουν μυστήρια (Πουαρώ, Λάνγκτον, Χόλμς) είναι μισογύνηδες, ή ανέραστοι! (Ή σχεδον.)

Eva Stamou said...

@εργδημεργ

Μισογύνηδες ή ανέραστοι; Μήπως τα ευφυή αυτά αγόρια προσπαθούν να κρατηθούν ανεπηρέαστα από την 'φλόγα' της γυναικείας φύσης που καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά της; (αστειεύομαι) Πώς να σου μείνει μυαλό κι ενέργεια για διαλεύκανση εγκλημάτων και ανάλυση γρίφων αν αναλώνεις τον χρόνο σου να φλερτάρεις ή να σκέφτεσαι σέξυ κορίτσια; Αυτό που εννοώ είναι ότι η γυναίκα στην τέχνη συμβολίζει το πάθος, το ένστικτο, τον έρωτα ενώ ο άνδρας τον ορθολογισμό και το πνεύμα, έτσι δεν μας λένε εδώ και αιώνες; Όσο ξεπερασμένα κι αν ακούγονται σήμερα αυτά, δεν αφήνουν ανέπαφη δυστυχώς την αστυνομική λογοτεχνία η οποία συνεχίζει να παράγει ήρωες που φοβούνται, διακωμωδούν και υποτιμούν τις γυναίκες θεωρώντας τον γυναικείο τρόπο σκέψης κατώτερο. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι αστυνομικές ιστορίες όπου ο πρωταγωνιστής προδίδεται από μια όμορφη μεν αλλά άτιμη και δόλια δε ηρωίδα.

Το θετικό είναι ότι εκτός από εξαιρετικές γυναίκες συγγραφείς αστυνομικών υπάρχουν πλέον και κάποιες ενδιαφέρουσες ηρωίδες που λύνουν μυστήρια και τιμωρούν τους κακούς-ελπίζω χωρίς να είναι ανέραστες και χωρίς να μισούν τους άνδρες.

Σε ευχαριστώ για τις ευχές.

Ιουστίνη Φραγκούλη said...

Συγχαρητήρια για το νέο σου βιβλίο. Καλοτάξιδο να είναι. Μου λές πως κάνει παρέα με το δικό μου στις προθήκες.
Θα το αγοράσω στην Αθήνα να το ρουφήξω. Πάντως, το εξώφυλλο είναι παιχτο, όπως όλα σου τα εξώφυλλα επίσης.
Φιλιά

Eva Stamou said...

@Ιουστίνη Φραγκούλη

Ιουστίνη μου, σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές. Χαίρομαι που σου αρέσει το εξώφυλλο, έχω ακούσει πολλά θετικά σχόλια για την εμφάνιση του βιβλίου.

Σου εύχομαι κι εγώ τεράστια επιτυχία στο βιβλίο σου και φυσικά στην παρουσίαση που ετοιμάζεις στην Αθήνα.

Ανυπομονώ να τα πούμε από κοντά.

Πολλά φιλιά.

Babis Dermitzakis said...

Εύα τι γίνεσαι; Τελικά έτσι μπήκαμε στο facebook και το παρατήσαμε; Καλοτάξιδο το βιβλίο σου, πολύ ωραίο.
http://www.lexima.gr/lxm/read-1576.html

Eva Stamou said...

Ευχαριστώ θερμά για την διεισδυτική κριτική του βιβλίου μου στο Λέξημα!

Μόλις μπήκα στο Facebook, κι είμαι προς το παρόν αρκούντως μπερδεμένη... Το μπλογκ πάντως δεν το παρατάω, απλά είμαι πολύ απασχολημένη αυτή την περίοδο κι είναι δύσκολο να κάνω συχνά αναρτήσεις.